Användarvillkor

Ordervillkor

Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Everysale AB när du handlar i vår webbshop.

Beställningar

Beställningar är bindande och du som kund är skyldig att betala för din beställning. Vi levererar inom Sverige. Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Everysale AB lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.

Priset som anges på denna webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.

Lagring av personuppgifter

När du handlar av Everysale AB så godkänner du att vi får lagra dina personuppgifter i enlighet med vår personuppgiftspolicy.

All personlig information som du lämnar till oss används bara inom företaget för att kunna ge dig bra service vid dina återkommande köp. Den kan också användas av oss för att skicka dig information om nya tjänster och produkter.

De personuppgifter som vi lagrar i vår kunddatabas för webbshop är:

  • För- och efternamn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer

Leveranser

Beställningar till företagsadresser skickas med PostNord Parcel.

Leveranstid

Under normala förhållanden är leveranstiden 2-4 veckor. Om vi märker att en leverans inte kommer kunna ske inom 4 veckor från beställning så försöker vi informera om det i god tid.

Försändelser

Beställning som lämnas på utlämningsställe och inte hämtas från utlämningsställe inom 14 dagar returneras till oss på köparens bekostnad. Det är upp till köpare att ange en korrekt leveransadress.

Transportskadat gods

Kontrollera att emballaget är helt när den anländer eller hämtas ut. Syns skada utvändigt bör du reklamera godset till speditören och inte ta emot försändelsen. Kontakta Everysale AB om transportskada upptäcks på uthämtad vara.

Garantier

Vid garantiärende returneras utbytta komponenter till Everysale AB för felsökning.

Kostnad för byte av utrustning står Everysale AB för om orsak är fel på utrustning levererad av Everysale AB.

Everysale AB följer konsumentköplagen och lämnar två års garanti på alla produkter. Denna garanti gäller inte vid:

  • Olyckshändelse efter det att du har fått varan
  • Vanvård
  • Onormal användning av varan
  • Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.

Enligt konsumentköplagen kan du även alltid reklamera tillverkningsfel på en vara upp till tre år efter köpet.

Ångerrätt

Du har alltid full returrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor, även om förpackningen öppnats. Dock ska varan återlämnas i välvårdat skick, görs inte detta kan du komma att debiteras för eventuell värdeminskning.

Du får själv stå för frakten tillbaka till oss.

Medskickat i din retur måste ditt namn och adress finnas. Ange gärna varför du vill returnera varan.

Observera att ej uthämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

Reklamationer

Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss, därefter ersätter vi dig på lämpligt sätt, antingen genom en ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Vid reklamation kontakta oss via email order@everysale.se

Vad gäller direkt synliga transportskador på din försändelse se avsnittet om “Leverans” ovan.

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet utan gör det på en gång. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras rekommendationer.

Övrigt

Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella skriv/text-fel samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer.

Det är kundens ansvar att säkerställa att CM10 mätare från Checkwatt är kompatibel med batteri/växelriktare samt elbolag. Info om kompatibilitet finns på: https://www.checkwatt.se/faq

Alla varor förblir vår egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägerieförsök polisanmäls.

Vid tvister kan du även kontakta EUs tvistlösningssida och få hjälp där.